Vet inte vad jag ska blogga om längre

Dagarna flyter på som vanligt. Det händer inte så jättemycket speciellt i våra liv just nu. Felicia har lärt sig gå. Men än så länge så är kryphastigteten snabbare än gången. Men till jul så tror jag att hon föredrar att gå framför att krypa. Det får vi se då, jag kan ha fel. Nu har vi bokat en tid för korrigerad ettårs kontroll i Sunderbyn. Men kvinnan jag pratade med var så stressad och otrevlig. Hon lyssnade inte på vad jag sa, så Tobbe får ringa dit och prata med dom igen.
Återbesöket till Novius ögonklinik har vi skjutit på, i alla fall efter nyår. Det känns lite trist, jag hade gärna julshoppat lite i Stockholm.

Fwlicia har fått en plats på Blåklockan. Det är jättekul. Det ska bli spännande men vemodigt att skola in henne. Ungefär när skolorna börjar i Januari ska vi börja inskolningen.
Vi (läs Felicia) har börjat använda tygblöjor. Det funkar jättebra, över förväntan tillochmed. Det tog ett år innan jag lyckades övertala Pappan i huset. Han var väldigt skeptisk till att börja med. Men nu har han mjuknat lite, han har till och med tvättat en maskin blöjor. Kors i taket. Men det skulle inte bli nån vana, gjorde han klart för mig. Jag känner mig så ekonomisk och miljövänlig när jag hänger blöjorna istället för att kasta dem. Det blir otroligt lite sopor nu. Vi skulle kunna klara oss med en liten soptunna.
I fredags åkte vi och Marie och Isak till Arvidsjaur och badade på äventyrsbadet. Termometern på väggen visade 33grader men det trivlar jag starkt på. Felicia blev blå om läpparna efter ca 5 minuters bad. Men hon tyckte ändå att det var kul, det allra roligaste var att slicka upp vattnet från golvet. Riktigt frächt.
Igår fick Flisan sitt svinisvaccin. Det gick sådär, hon grinade så hon tappade andan tills hon tuppade. Trots en halvnervös sköterska som uppmanade mig "Blås henen i munnen, blås henne på näsroten" så vägrade hon att andas in. Hon var borta en halv skund och efter hon hade andats in så var det inte så farligt längre. Hon gosade i säkert 5 minuter, vilket är ovanligt länge för att vara hon. Efter det avr det fullfart. Hon verkar klara sig utan biverklningar. Natten var lugn och ingen feber idag. Hoppas det fortsätter.

Jag bjuder på en bildbomb

Blev insperarad av alla som har haft dop och dom som planerar dop, så jag
var bara tvungen att lägga ut en bild på Felicias doptårta.


Är Felicias pappa  igentligen en kines? det ser man på ögonen. Eftersom pappan i huset inte
läser våran blogg så kommer han aldrig att få reda på det ;) Här har Felicia på sig blöjbyxor i ull stickade av Mormor.


Finaste tjejen i världen iklädd favvoblöjan med stjärnor (som inte syns på bilden)


En fin bild som får min att längta efter sommaren.


En av mina favoritbilder på mina favoritpersoner.


Sisa bilden får bli en bild på ett älghjärta. För två veckor sedan sköt Tobbe en 16-taggare,
älgens hjärta bor numer i vår frys. 2,8Kg vägde det. Jag undersökte det med skräckblandad förtjusning.

Nu får vi se hur länge det dröjer innan nästa uppdatering =)

Kommentarer
Postat av: Nina Fjellström

Din tjej är så himla söt och go! Jag längtar tills i jul då jag får träffa er igen. Roligt att hon gillar att slicka golven, låter som brorsan när han var liten.

Kram!

2009-11-21 @ 18:43:52
Postat av: Caroline

Vad kostade dop tårtan?

Och var beställde du den? :)



2010-01-21 @ 15:49:58
URL: http://carrosjolund.blogg.se/cdolcee/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0