Tänder på G!

Felicia håller på att få en tand =) Ett litet vitt sträck har hon i underkäken. Den känns inte än men den syns lite. Hon vill inte gärna visa den för hon lägger tungan för. Det är ganska otroligt att en sån stor tunga ryms i en sån liten mun.

I Skellefteå hittade jag ingen klänning, ingen tunika heller för den delen. Jag köpte ett par jeans och en kortärmad tröjja. Felicia fick en solhatt av mormor. Vi skulle köpa en grill och en babypool på Jula, men dom var slut båda två. Sen åkte vi till rusta och skulle komplettera tapeterna. Jag hade tur och hittade samma tapet som vi hade köpt tidigare. Det var ju trots allt över ett år sen ti köpte dom första rullarna. Men när vi kom hem och skulle tapetsera så var det inte riktigt samma tapeter, förgnummret och allt stämmde. Men det var en liten nyansskillnad. Den nya tapeten var även lite mer strukurerad. Så nu sitter jag här med en vägg som har en ynka våd fel. Men det syns så jag är missnöjd. Som tur var så ska pappa till skelelfteå och då ska han få köpa en ny rylle, så vi kan byta ut den felaktiga våden. Bättre att köpa en ny rulle för 99kr än att vara missnöjd tills man tapetserar om nästa gång.

Jag har varit och lämnat blod, jag och Evve åkte tillsammans. Men stackars Evve fick vänta så länge på mig, för dom tog några ektra prover och blodtryck. Evve var så ung att hon slapp kolla blodtrycket ;D. Det var jättetrångt och jättevarmt i blodbussen. Jag tror aldrig det har varit så mycket folk nån gång när jag varit där. Mannen i blodbussen sa att det bara var ca 3% av Sveriges befolkning som lkämnade blod. Jag tycker att alla som kan ge blod (och som kan tänka sig få blod) ska gå och lämna. Det tar inte så lång tid, det är inte besvärligt och det gör bara lite ont. För nog vill ju de flesta att det ska finnas blod den dag de behöver det?
Jag har samlat på vattenglasen den här gången. Jag fuskade lite och fick ett glas av mamma och ett glas av pappa. Det har gått ltie segt i mitt samlande då jag inte ha fått ge under tiden jag var gravid och inte förrän nio månader efter förlossning. Det fattades faktiskt några dagar innan det hade gått nio månader. Men sköterskona pratade och gav mig dispans. Nu har jag hunnit samla på Vinglasen ölglasen och vattenglasen i serien Kolmården.
4 aktiva år som blodgivare hade jag. Och mitt blodvärde har bara blivit högre och högre för varje gång jag har gett blod. Jag som alltid har haft lågt blodvärde hade nu 147.


 Felicia äter sitt allra första smörgåsrån, helt själv.
Det var inte riktigt allt som hamnade i magen, men hon var jätteduktig.

Kommentarer
Postat av: evve

hon är ju så nedrans söt! :D



jo jäklar också, jag är ju så ung o du är så gamnmal! :P Det tror jag inte..hihi

2009-05-15 @ 11:58:13
URL: http://evvepevve87.blogg.se/
Postat av: Sandra

Och jag läser ju självklart din! :D Vilken söt bild på Felicia! Hoppas allt är bra med er.

2009-05-17 @ 19:09:07
URL: http://sandralaituri.blogg.se/
Postat av: Evve

haha, och en riktigt lätt knähund också.. haha.. ca 70 kg ;)

2009-05-25 @ 17:44:15
URL: http://evvepevve87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0