Vilken semester

Nu har vi kommit hem från semestern, den blev ju inte riktigt som vi hade planerat. Vi åkte på fredag ner till Umeå och sov över hos min storebror. På lördagen fortsatte turen ner till Mehedeby som ligger några mil nedanför Gävle. Vi stannade på IKEA i Sundsvall och åt köttbullar. Undra hur många köttbullar det går åt på en dag? Vi var inte riktigt dom enda som åt deras köttbullsmeny. Vi shoppade lite småsaker sen åkte vi vidare. Sen blev Felicia lite gnällig och hade feber men eftersom jag (för ovanlighetens skull) hade haft lite framförhållning så hade jag köpt alvedon på apotekt i Sundsvall. Så hon somnade efter lite mat och alvedon och sov hela vägen till Mehedeby.

På söndagen blev hon sämre och fick mer hosta. Då ringde jag till sjukvårdsrådgivningen som fixade en tid på Södertulls familjehälsocentral.Familjehälsocentral låter så litet och mysigt. Men det var allt annat än mysigt, det var stort och kalt. Väldigt lite inredning och vita väggar över allt. Men personalen var bra i allafall. Efter en lång väntan kom en läkare och undersökte henne och konstaterade att det inte var öroninflammation. Sköterskan på sjukvårdsrådgivningen trodde att det var det (men jag har då minsann aldrig hört att man får hosta av öroninflammation). Men efter en snabb undersökning konstaterade han att han inte kunde så mycket om barn men han tyckta att det lät lite konstigt i lungorna. Så han ringde till Gävlesjukhus och pratade med dom och vi fick en remiss dit. Det var ganska nära så det gick snabbt att komma till sjukhuset. Vi fångade första bästa person i korridoren på barnavdelningen eftersom vi inte hade en aning om var vi skulle gå. Läkaren kom ganska snabbt och konstaterade att hon hade trångt i luftvägarna och att det pep lite när hon andades. Så hon fick inhalera ventolin och adrenalin för att se om det släppte. Om det släppte så skulle vi få åka hem. Men det blev inte så mycket bättre så hon blev då inlagt.
Så tobbe fick fara hem och hämta lite blöjor, mat och sånt. Sen var han tvungen att åka tillbaks för vi fick inte sova bägge två på avdelningen på grund av brandsäkerhetsskäl. Det var verkligen inte så här vi hade planerat våran semester. Under natten fick hon inhalera adrenalin varannan timme. Gissa hur lätt det var att sova med en speedad bebbe? På måndag morgon så tog dom ett RS-prov som var positivt. Hon mådde ganska bra och var glad hela tiden. Hon var lite tröttare än vanligt men inte grinig eller hängig. När hon var vaken var hon pigg och alert och glad. Det var skönt.På måndagskvällen fick Felicia bada i kanske världens konstigaste (och omodernaste?) matallbadkar på hjul. Det såg ut som ett stort konstigt matlagningskärl. Men det uppfyllde sitt syfte i alla fall. På tisdagen blev vi utsläppta och hon fick ut ett resept på mollipect som är både hostdämpande, luftrörsvidgande och slemlösande. Men eftersom det smakar skit så spottar hon ut mer än hon äter upp. Men men, hon verkade inte vara så jättepåverkad i alla fall.


Här är hennes oerhört otrevliga säng, det ser verkligen ut som ett fängelse.
Hon petade ut armarna hela tiden genom spälorna så då bad jag om ett spjälskydd
och då kom sköterskan med den här


En lite balja, nästan likadan som den hon tillbringa så lång tid i, i Sunderbyn.
Den kändes mycket trevligare än den kalla, enormt stora metallspjälsängen.

Vi han även med en del shopping efter hennes tillfrisknande. Jag köpte några tröjor, jag letade efter något långärmat men det var ganska uppenbart att det inte var rätt säsong för det nu. Det fanns bara kortärmat och linnen. Jag hittade en långärmad och när jag provade den såg det ut som jag hade dragit på mig en sopsäck, lika charmerande passform hade den.


Flisan provar förvånat den nya overallen hon fick av gammelfarmor och gammelfarfar.


Här är en piggare och glad Flisa som snackar med den skelögda gubben mitt emot =)





Kommentarer
Postat av: Bea

Usch då de lät inte som den roligaste semestern. Hoppas hon mår bra nu :)

2009-03-31 @ 11:18:56
URL: http://bebbsan86.blogg.se/
Postat av: Bea

Tack :) Ja är ju inte i samma klass som din mamma :P men ja lär mig väl eftersom man stickar mer å mer :D

2009-03-31 @ 14:18:37
URL: http://bebbsan86.blogg.se/
Postat av: evve

Hihi, men den är så fin så :) Jag gillar den :)

2009-04-02 @ 13:24:19
URL: http://evvepevve87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0