Tokstädning

Igår städade jag hela dagen, jag hann inte ens vara inne här och skriva ett inlägg =) Igårkväll var sidan nere så då gick det inte heller. Idag ska jag fortsätta städa. Det är inte klokt så mycket grejjer man har. Och så mycket grejjer man inte vill att testarna ska vara och "pilla" på =) Men huset blir så fint. Det är länge sedan det har varit så här fint. Om det nu någon gång har varit det överhuvud taget? Jag tvättade 5tvättmaskiner. Och vek 5maskiner. Det är jag så nöjd över. Jag tycker det är ganska kul att tvätta och torktumla. Men vika tvätten är skittråkigt. Men det måste ju göras det också.
Igår var älgarna här igen. Doms tod länge och åt av rönnhäcken utanför fönstret, så jag kunde skåda dom på riktigt nära håll. Kalvarna är helt otroligt söta i ansiktet. Det är riktigt vackra djur. Den ena kalven hade tt stort sår på sidan av magen. Det såg inte så kul ut. Men det vara "bara" huden som var trasig, inte en massa kött och blod. Men det såg otrevligt ut för skinnet hängde ner en bit så man såg köttet. Men älgen verkade då inte påverkad. Den åt lika glatt som den andra kalven.
Ikväll blir det babysim. Tobbe jobber kväll så då måste jag oka själv. Det blir lite besvärligare när man ska duscha och byta om när man är själv. Men det brukar alltid finnas någon som kan hjälpa till.
Nu ska jag gå och väcka gubben och ongen. För så här länge kan man inte sova när man ska städa =)




Kommentarer
Postat av: evve

2009-02-11 @ 12:38:36
URL: http://evvepevve87.blogg.se/
Postat av: evve

haha, var för snabb med den förra kommentaren.. :P blev ett tomt..

Tack så mycket! Känns så skönt.. O nu blir man ju så mycket närmare alla, släktingar o så dära :) nog för att de inte är långt från där vi bor nu. men ändå :) osså kan ni ju droppa in när ni är förbi din mor ;) hihi..

2009-02-11 @ 12:40:00
URL: http://evvepevve87.blogg.se/
Postat av: emmelie

åååh babysim! det önskar jag att jag hade börjat med! men vi har sex mil till badhuset, och här nere i söder är det långa avstånd! haha, jag har försökt förklara för min gubbe att uppe i norr där jag är från är det lika med en tripp till grannen :D haha

2009-02-12 @ 19:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0