Flyttat till mamma och pappa

Nu har vi blivit sambo med mamma och pappa. Undertiden vi hyr ut ska vi bo här. Vi har bara fått uthyrt 8dagar. Hoppas attd et blir fler. Men jag är glad vi har fått några dagar alls. Och så har vi fått huset ordentligt uppstädat i alla fall.
Idg har jag inte planerat att göra så mycket. Det är snorkallt ute annars så hade vi gått ut på en promenad jag Flisan och vovven. Jag vet Evve att du säger att det bara finns dåliga kläder ;D men jag vill ändå inte ut fastän jag tycker att både jag och Felicia har bra kläder. 
I förrgår fick vi pengarna från Folksam. Vilken tur att vi tecknade en extra graviditetsförsäkring och inte nöjde oss med den som var gratis. Vi har tjänat igen utgiften många gånger om. Så nu har jag en sak mindre att vara irreterad över. Nu är det bara försäkringskassan som segar. Om 4dagar har det gått ett halvår, och än har jag inte fått en krona från dom. tobias har fått sina pengar men det var sååååå mycket svårare att räkna ut hur mycket jag skulle få eftersom jag studerat och springvickat, alltså att jag itne haft något fast jobb. Men jag gissar att jag inte är den enda i Sverige som har fått barn utan att ha  ett fast jobb. Så jävla svårt borde det inte vara att det ska ta 6månader innan man får några pengar.
 Idag ska vi till apoteket och hämta ut Felicias mat, då blev man 1400kr fattigare. Men nu har vi uppnått högkostnadsskyddet så sen blir det billigare elelr kanske till och med gratis? Jag vet inte riktigt hur högkostnadsskyddet fungerar eftersom jag näste anldrig har köpt nått receptbelagt förut.
Igår var Felicia hos doktorn här på BVC, det kändes som en ganska överflödig undersökning eftersom hon är väl "besiktad" i Sunderbyn av experter. Doktorerna här är bättre på collumfrakturer än på prematurer :D Men det är bättre med en undersökning för mycket än en förlite. Doktorn tyckte att hon var så fin. Det är ju klart att hon är. Hon är ju FINAST i hela världen.
Idag kan jag inte bjuda på någon bild eftersom jag sitter på mammas och pappas dator. Men sen kanske jag knäpper lite kort och lägger upp. Vi får se.

Kommentarer
Postat av: emmelie

ooh, så smidigt att bo hos mamma och pappa, då kan du få mycket hjälp :D haha, det hade inte skadat här heller hihi :P

vad är det för mat ni har till flisan? vi fick ge max nutramigen ett bra tag för de inbillade sig att han var komjölksallergiker, men det var han ju inte alls :D och försökringskassan har väl aldrig varit lysand epå att faktiskt fixa grejer i tid?? tycker du borde få en fet kompensation för det :D hihi

2009-02-13 @ 13:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0