Kors i taket!

Försäkringskassan har betalt ut 10 av 14 veckor. Det tog bara 241 dagar innan de fick tummen ut. Mena ldrig får man vara riktigt glad. Jag skulle ut på internet och fylla i de resterande 4 veckorna eftersom jag itne hade några papper kvar hemma. Men när jag nästen var fördig då gick det inte att trycka "gå vidare". Det stod "fyll i alla uppgifter först" fast jag hade fyllt i varenda rutjävel. Så nu har jag bett att få hemskickat nya papper, då får vi väl se om det tar ytterligare 241 dagar innan jag får dom pengarna. Jag kanske får dom lagomt till hennes ettårsdag!

Påskhelgen jobbade jag och tjänade storkovan, eller så inte. Men lite pengar blev det då i alla fall. I fredags åkte vi till Gautosjö. Vi lämnade av Flisan hos mormor och var barnfria hela helgen. Jag tyckte att det var ganska jobbigt att lämna hemme men när vi väl hade kommit dit kändes det lättare. Trots diverse påhittade krämpor så var Tobbe stenhård, jag fick inte stanna hemma. Men helgen var jättekul, synd bara att det stormade så fruktansvärt på söndagen. Vi lyckades köra sönder Patriks skoter. Det kändes jävligt onödigt när han var så snäll och lånade ut den.

Idag har jag packat ihop massa kläder som var alldeles för små för Felicia. Det var kul att se dom pyttekläderna. Bland annat så finns det en body som jag köpte när jag var typ i vacka 12 som var i sorlek 50. Jag minns att jag tyckte att den var så otroligt liten, jag trodde aldrig att min pojke(!?) skulle kunna ha den. Jag kunde aldrig ana då att hon skulle kunna ha den när hon var nästan ett halvår. Jag var tvungen att fota några småplagg.


Den bruna är i storlek 44 och den vita är i storlek 62, den storleken använder hon nu.


Första små tjocksockorna mormor stickade åt henne.

Kommentarer
Postat av: Bea

Men gud så söta sockar :) Dom var inte stora :D

2009-04-20 @ 19:37:17
URL: http://bebbsan86.blogg.se/
Postat av: Mormor

Jag tror att ni behöver koppla av flera helger, o då kan jag tänka mig att Flisan får va hos oss. Go ungen

2009-04-21 @ 06:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0